سپاهان آهن

شرکت سپاهان آهن عرضه کننده انواع آهن آلات می باشد. برای خرید آهن آلات به سایت شرکت مراجعه نمایید. خرید میلگرد با بهترین قیمت را با سپاهان آهن تجربه کنید

سپاهان آهن

شرکت سپاهان آهن عرضه کننده انواع آهن آلات می باشد. برای خرید آهن آلات به سایت شرکت مراجعه نمایید. خرید میلگرد با بهترین قیمت را با سپاهان آهن تجربه کنید

وضعیت بحرانی بازار ورق آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، الهتابات در بازار ورق آهن بسیار شدت یافته‌است. به نظر می‌رسد وضعیت بازار ورق به حدی رسیده که کسی قرار نیست به داد مصرف‌کننده نهایی برسد. آمارها حاکی از آن است که برخی از خریدارانی که تصمیم بر این داشتند که برای تسریع در ساخت در فصل زمستان اسکلت فلزی مد نظر قرار دهند، با شوک بزرگی برای خرید ورق مواجه گشتند. این موضوع به دلیل رشد زیاد قیمت ورق آهن می‌باشد. به طوری که، به عنوان مثال قیمت ورق ساختمانی فولاد مبارکه در حدود 5500 تا 5600 تومان اعلام شده‌است.

این رشد قیمت ورق باعث شد که افرادی که برای تهیه این کالا یک برآورد اولیه کرده‌بودند، با شرایط نابسامانی در بازار آهن مواجه شوند. پیرو همین مسئله، آن‌ها مجبور شدند برای تکمیل پروژه‌های ساختمانی خود از وام استفاده کنند. برخی نیز پروژه‌های خود را نیمه‌کاره رها کردند. برخی از کارشناسان بر این باورند که میزان خروجی فولاد گیلان و کاویان از وضعیت مناسبی برخوردار نبوده‌است. همین مسئله باعث شده که قیمت ورق آهن با رشد زیادی همراه شود. پیرو همین مسئله در روز گذشته حدود 7 هزار تومان برای ورق فولاد مبارکه در برخی از بنگاه‌های تهران بوده‌ایم.

گزارشات حاکی از آن است که تولید ورق‌های گیلان و کاویان در بین برخی از فعالان بازار ورق با مشکلاتی مواجه شده‌است. در روز گذشته رسانه فولادسازان اعلام کرد که تولید مجتمع فولاد گیلان با مشکل مواجه شده‌است. علاوه بر این، میزان فعالیت فولاد کاویان در حدود 20 درصد شده‌است.

در حال حاضر، کمبود ورق و وضعیت آشفته بازار آن، مشکلات زیادی را برای مصرف‌کننده حوزه ورق ایجاد کرده‌است. پیرو همین مسئله،نیاز است که مسئولان با قدرت وارد شوند و فکری به حال فرآیند تولید کارخانه‌ها بکنند. به این ترتیب، مشکل مواد اولیه و به دنبال آن مشکل تولید ورق در بازار داخلی حل خواهد شد. علاوه بر این، شرایط عرضه و محدودیت موجودی ورق بهتر خواهد شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد