سپاهان آهن

شرکت سپاهان آهن عرضه کننده انواع آهن آلات می باشد. برای خرید آهن آلات به سایت شرکت مراجعه نمایید. خرید میلگرد با بهترین قیمت را با سپاهان آهن تجربه کنید

سپاهان آهن

شرکت سپاهان آهن عرضه کننده انواع آهن آلات می باشد. برای خرید آهن آلات به سایت شرکت مراجعه نمایید. خرید میلگرد با بهترین قیمت را با سپاهان آهن تجربه کنید

بازار تحت فشار بیلت سی آی اس

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان ذر راستای بازار تحت فشار بیلت سی آی اس، آخرین قیمت بیلت صادراتی سی آی اس در بازه 380 تا 395 دلار هر تن فوب دریای سیاه برای حمل مارس می‌باشد. این نرخ قیمت در حالی است که در اوایل هفته گذشته، قیمت این کالا پایین‌تر از 390 دلار در بازار پیدا نمی‌شد.
در خاورمیانه و شمال آفریقا شرایط مساعدتری برای خریداران فراهم است. خریداران بر این باورند که فروشنده‌ها باید برای آنان تخفیفات خوبی قائل شوند. با این وجود، عرضه‌کنندگان حاضر به تخفیف دادن بر روی محصولات خود نمی‌باشند.
آخرین قیمت در بازار پیشنهادی در عربستان  برای بیلت سی آی اس در بازه 410 تا 415 دلار هر تن سی اف آر می‌باشد. با این حال، خریداران قیمت‌های کمتر از 400 دلار برای هر تن سی اف آر را به فروشندگان پیشنهاد می‌دهند.
پیشنهاد بیلت سی آی اس در بازار جنوب شرق آسیا نیز در بازه 425 تا 430 دلار هر تن سی اف آر می‌باشد که معادل 380 تا 385 دلار هر تن فوب است. در معاملات انجام شده اخیر نیز، قیمت بیلت برای هر تن سی اف آر 425 دلار بوده‌است.
طبق بررسی‌های ما، روند نزولی قیمت قراضه وارداتی در ترکیه در پنج‌شنبه گذشته پس از آن که یک معامله حمل فوریه برای قراضه آمریکا نهایی شد، متوقف گردید. این مسئله باعث شد که میانگین قیمت در بازار افزایش یابد. متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس 1 و 2 با خلوص 20-80 حدود 3.5 دلار بالا رفته و با قیمت نهایی 255.5 دلار هر تن سی اف آر معامله می‌شود.
تنها یک معامله با قیمت 251 دلار در سه‌شنبه هفته قبل نهایی شد. پس از آن نیز یک محموله قراضه آهن 20-80 آمریکا با قیمت 260 دلار هر تن سی اف آر نهایی گردید و همین امر بازار را صعودی کرد. ظاهرا محموله فوق برای قراضه سنگین خرد شده و قراضه بونوس بوده که با قیمت حدودا 260 و 270 دلار هر تن سی اف آر نهایی شده‌است.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

نمایان شدن موج تازه‌ای از اشباع خرید در بازار آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای موج خرید در بازار آهن، تحلیل و بررسی آمارها در این سال‌های اخیر نشان می‌دهد که معمولا در ماه‌های پایانی هر سال، میزان تقاضا در بازار، روند رو به رشدی را طی می‌کند. با این وجود، امسال میزان تقاضا از حدی که انتظار داشیم بسیار بیشتر شده و میزان رشد قیمت محصولات فولادی در این چند سال اخیر روندی بی‌سابقه را پیش گرفته‌است.
این جریان در حالی به وجود آمده که میزان تولید فولاد در داخل کشور برای رفع نیاز داخلی کافی و گاهی هم بالاتر از نیاز داخلی می‌باشد. در صورتی که به هر دلیلی بازار آهن از روند رشد قیمت‌ها فاصله بگیرد و همچنین قیمت‌های جهانی کاهش یابد و از جذابیت صادرات کاسته شود، شاهد شرایط متفاوتی در بازار داخلی خواهیم بود.
همواره باید این نکته را مد نظر قرار داد که در صورتی که بازار به فاز اشباع خرید وارد شود، ممکن است جریان‌های متفاوتی در بازار نمایان شود. با این حال، برای معامله‎‌گران خبره و باسابقه، رشد قیمت جذابیتی ندارد. دلیل این امر را می‌توان در کاهش قدرت تجار برای خرید دانست.
کارشناسان بر این باورند که ایجاد رقابت برای خرید در بازار و بورس
کالا جذابیت زیادی ندارد. در واقع رشد هیجانی قیمت آهن‌آلات، باعث عقب‌ماندگی از بازار می‌شود و نگرانی ذهنی زیادی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب، راهی به غیر از حفظ موجودی انبارها باقی نخواهد ماند. در آخر، این روند می‌تواند به رشد روزشمار موجودی در انبارها منجر شود. به این ترتیب، همین موجودی انبارهای کالاها می‌تواند احتمال سقوط آزاد نرخ را تقویت کند.
امروز در صورتی که سیگنال‌هایی جدی از تغییر فاز بازار مثل افت قیمت ارز و یا عدم رشد آن مخابره شود، شرایط متفاوتی بر بازار حاکم خواهد شد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

رسالت مجتمع فولاد مبارکه در تامین نیاز داخلی به ورق خودرو

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های فولاد سفید دشت و ورق خودرو چهارمحال بختیاری بازدید کرد. در جریان این بازدید رحمانی بیان کرد که معمولا اکثر محصولاتی که در فولاد مبارکه و در زیر مجموعه ایمیدرو یعنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تولید می‌شود، پیش از این با واردات تامین می‌شد.
رحمانی تاکید صریح کرد که گروه فولاد مبارکه و ایمیدرو تامین حداکثری بازار داخل و واحدهای مصرف‌کننده داخلی را رسالت خود می‌دانند. به همین ترتیب، این دو مجموعه در راستای رسیدن به هدف تولید و تامین نیاز داخلی اقدام به برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده تا بتوانند به هر میزان که قادر هستند نیاز داخلی مصرف‌کنندگان به محصولات فولادی را تامین کنند.
رحمانی در ادامه افزود که حمایت دولت از احداث خط نورد گرم شماره دو فولاد مبارکه و توجه به رونق حداکثری تولید در داخل کشور اهمیت ویژه‌ای در شرایط فعلی دارد. همواره فولاد مبارکه و ایمیدرو با بکار گرفتن تمامی تلاش خود پیگیر پروژه مذکور هستند.
پی رو بازدید وزیر صمت و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو از خطوط تولید شرکت ورق خودرو بیان کرد که به دلیل پشتیبانی فنی و ویژه فولاد مبارکه، شرکت ورق خودرو در حال پیشرفت است. علاوه بر این، ایمیدرو در همراهی با فولاد مبارکه از توسعه دو مجموعه ورق خودرو و فولاد سفید دشت حمایت می‌کند.
رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، جناب آقای خداداد غریب‌پور اشاره کرد که تولید گریدهای جدید با بکارگیری برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مجموعه انجام خواهد گرفت.
غریب‌پور در ادامه افزود که پیش‌بینی ما در مورد استفاد از ورق خودرو افزایشی است. دلیل این مسئله را می‌توان نیازمندی روز به روز صنعت خودرو به ورق دانست. وی بیان کرد که از لحاظ رفع این نیاز هیچ مشکلی وجود ندارد، زیرا شرکت مذکور در تولید گریدهای مورد نیاز صنعت خودرو همواره پیشتاز و پیشرو می‌باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

عدم توقف رشد قیمت‌ها در بازار آهن

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای عدم توقف رشد قیمت‌ها در بازار آهن ، برای بسیاری از فعالان بازار در این هفته اخیر، بازار آهن بسیار نگران‌کننده و پر از التهاب بود. بسیاری از خریداران و حتی عرضه‌کنندگان این سوال در ذهن‌شان ایجاد شد که این رشد قیمت‌ها ناشی از رخ دادن چه اتفاقاتی است؟ چه موضوعی باعث شده که نرخ برخی از محصولات فولادی از 100 تا بیش از 300 تومان افزایش یابد؟
در صورتی که تحیلی از نرخ داخلی دلار که یکی از عوامل تاثیرگذار بر بی‌نظمی‌های بازار است، داشته‌باشیم، درخواهیم یافت که در حدود نهایتا 20 درصد از نوسانات اخیر بازار آهن را می‌توانیم به نرخ دلار مرتبط بدانیم. علاوه بر این، نرخ جهانی ورق آهن نیز روندی کاهشی داشته‌است. پس با وجود تاثیر 20 درصدی دلار و نرخ جهانی کاهشی ورق، چرا باز هم تا این اندازه قیمت این کالا رشد کرده‌است؟
قیمت میانگین کشف شده برای تختال یا اسلب در روزی که گذشت با فرض 5 درصد رشد از نرخ شمش خوزستان، در حدود 51.54 تومان شد. اسلب با این قیمت نسبت به آخرین قیمت خود در حدود 530 تومان افزایش داشته‌است. علاوه بر این، در مقایسه با نرخ متوسط ورق B سیاه ضخیم، اختلافی 400 تومانی داشته‌است که این فاصله قیمتی به هیچ عنوان منطقی نمی‌باشد.
این رشد قیمت 500 تومانی برای اسلب ممکن است به تشدید روند صعودی قیمت‌ها در بازار دامن بزند. هنوز معلوم نیست که به چه دلیلی قیمت اسلب در بازار بورس کالا کشف نشده‌ و چرا قیمت‌گذاری اسلب از نرخ شمش خوزستان تاثیر می‌گیرد.
در هفته اخیر، وضعیت بازار ورق به به صورتی بود که قیمت ورق‌های ضخیم سیاه بالای 8000 تومان و قیمت ورق گالوانیزه در حدود 11000 تومان بود.
برخی از کارشناسان بر این باورند که میزان معاملات در ماه‌های پایانی مثل سالیان اخیر کاهش یافته‌است. به همین جهت، بیشتر محصولات تحویلی در اسفندماه با افت تقاضا و خریدار روبه‌رو خواهند بود.
در هر صورت در این شرایط حاکم بر بازار، تصمیماتی که مسئولین در وزارتخانه گرفتند هم نتوانسته در کوتاه‌مدت بر آرام شدن و بهبود بازار اثر قابل توجهی بگذارد. با این حال، امید است که در درازمدت تصمیمات اتخاذ شده در حوزه قیمت‌ها در بازار آهن نتیجه‌بخش باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)

آخرین تحولات بازار میلگرد چین

بر اساس گزارش واحد خبر آهن ملل اصفهان در راستای تحولات بازار میلگرد چین، هم اکنون متقاضیان در بازار صادرات میلگرد از اقدام به خرید دست نگه‌داشته‌اند. این طور به نظر می‌رسد که ابهامات و التهابات موجود در بازار چین مخصوصا تحولات بازار میلگرد چین آن‌ها را نگران کرده‌است.
شنیده‌ها حاکی از آن هستند که در حال حاضر میانگین قیمت میلگرد در حدود 458 دلار برای هر تن فوب است و قیمت رایج در بازار برای این محصول در بازه 455 تا 460 دلار هر تن فوب می‌باشد. در بازار داخلی مناطق شرقی این کشور نیز، قیمت میلگرد در بازه 480 تا 486 دلار برای هر تن فوب درب کارخانه می‌باشد. این نرخ قیمت نسبت به روزهای قبل در حدود 7 دلار افت داشته‌است. قیمت میلگرد در شمال چین هم پیرامون 507 تا 510 دلار هر تن فوب معامله می‌شود. این رنج قیمت در مقایسه با روزهای قبل تغییری نداشته‌است.
طبق بررسی واحد خبر آهن ملل اصفهان، در بازار جنوب شرق آسیا و شرق آسیا، قیمت اسلب وارداتی افزایش یافته‌است. دلیل این افزایش قیمت را می‌توان عدم حضور چین در بازارهای جهانی و نگرانی آن از تداوم غیبت در آینده دانست.
در جنوب شرق آسیا، میانگین قیمت اسلب وارداتی در بازه 440 تا 460 دلار برای هر تن سی آف آر است. این رنج قیمت نسبت به روزهای قبل در حدود 15 دلار رشد یافته‌است. البته کسی با این قیمت خریدار اسلب نمی‌باشد، زیرا متقاضیان در حال بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا هستند. به همین ترتیب، فعلا قصد خرید تا قبل از روشن شدن وضعیت بازار ندارند. هم اکنون قیمت پیشنهادی فروشندگان اسلب سی آی اس در حدود 460 دلار است ولی خریداران معتقدند قیمت منطقی این کالا در این بازار 450 دلار هر تن سی اف آر می‌باشد.

منبع: آهن ملل اصفهان (ahanmelal)